Ateho järjestää Espoossa perjantaina ja lauantaina 21. - 22. huhtikuuta Volvojen optimointipäivän.Näillä optimointipäivillä keskitytään PIN-koodisuojattuihin Volvoihin (ja Fordeihin).Optimointi aloitetaan klo 10:00 jatketaan niin pitkään kuin tarvetta riittää. Aikaa optimointiin menee noin 1-2 tuntia per auto. Optimoinnit tehdään Espoossa. Päivät toteutetaan, jos saadaan mukaan yli 10 autoa. Kaikki osallistujat saavat RICA-ohjelmiston listahinnasta -15% alennuksen.Ilmoittaudu mukaan: 050 5060 571 tai info@ateho.fiTerveisin, IlkkaPs. Ohessa muutama tuore asiakaspalaute:
V70 III D5A AWD 205hp 2010
Volvoon ohjelmoitiin Rica Stage 2 ja auton käyttäytyminen muuttui selvästi parempaan päin. Ajaminen tuntuu huomattavasti kevyemmältä ja matka-ajossa kulutuskin pienentyi hieman. Lisääntyneen väännön ansiosta vaihdelaatikon arpominen ja kuminauhamaisuus on hävinnyt lähes täysin. Kiihdytykset ja ohitustilanteet hoituvat huolettomammin, kun vauhti löytyy heti kaasua painaessa. Ohjelmointi saatiin sovittua hyvin omaan aikatauluun sopivasti ja palvelu oli erinomaista.
XC60 D3A 1163hv AWD 2013Auto on nyt ihan eri maailmasta, tehoa ja vääntöä niin että nyt pääsee kiihdytyskaistalta moottoritielle pintakaasulla ilman että auto tiputtaa pienemmälle. Kiihtyy vähintäänkin tarpeeksi ja optimointi tuntuu synkkaavan todella hyvin laatikon kanssa. Ei mitään ylimääräisiä nykimisä ja vastaa kaasuun tasaisesti koko alueella. Täyttä potentieaalia en vielä ole päässyt kokeilemaan kun on ollut turhan liukkaat kelit. Bonuksena samalla korjaantui webaston vikatila ja auto lämpenee taas. Asiakaspalvelu oli 6/5
V90 CC D4A AWD 190hp 2017 VEA
Edellinen Volvoni, XC70 oli optimoitu Ateholla ja ajoin sillä ongelmitta 25 0000km. Auton vaihdon jälkeen oli selvää, että myös nykyinen Volvoni saa lisää tehoa Atehon RICA- optimoinnilla ja autoon asennettiin RICA Stage 2 + iSoftloander.Auto optimoitiin Espoossa Ilkan kotona, jonne ajelin n 400km. Ajotietokoneen mukaan keskikulutus mennessä optimointiin oli 5,8l/100km ja optimoinnin jälkeen takaisin kotiin ajaessa 5,0l/100km. Optimoinnilla kulutus tosiaan laskee, vaikka lisääntyneistä tehoista tuli ohituksissa nautittua reippaanlaisesti! Aika optimoinnille löytyi hyvin sopivasti minun kalenteriini ja palvelu oli 10 arvoista.
XC60 D5A 215hv AWD 2016
Riga Stage 2 asennettiin Ilkan toimesta. Ilkan ammattitaito ja asiakaspalvelu olivat huippuluokkaa. Kaikki sujui niin kuin pitikin ja Ilkka kertoi vaihe vaiheelta mitä tapahtuu. Olen nyt autolla ajanut niin seka-ajoa kuin maantietä 4 tankillista ja ei voi olla kuin tyytyväinen tulokseen. Auton luonne ja käyttäytyminen muuttui täysin ja hyvään suuntaan. Vaihteisto toimii nyt niinkuin sen olisi jo uutena pitänyt toimia. Kaasuherkkyys ja vastaavuus parani. Tehoa ja vääntöä tuli roppakaupalla lisää ja sen huomaa liikkeelle lähdöissä ja ohitustilanteissa. Ei paljon tarvi jäädä arpomaan, että kiihtyykö vai ei. Paras osuus tässä optimoinnissa oli polttoainekulutuksen pieneneminen. Seka-ajossa kulutus on tippunut alle 7L/100km ja matka-ajossa kulutus myös lähentelee 6L/100km. Olen seurannut Volvon kulutusta noin 100tkm ennen optimointia ja voin sanoa että se on nyt tippunut parhaassa tapauksessa yli 1L/100km.Olen erittäin tyytyväinen nykyiseen ajokkiini ja voin syvällä rintaäänellä suositella rigan stage 2 kaikille Volvo kuskeille!
V60 D4A AWD 190hv 2016
Volvon moottorin käytös muuttui Stage2 päivityksen jälkeen huimasti. Poissa on kuminauhamainen käytös kiihdytettäessä. Ilokseni huomasin, että vaihdelaatikon "ämpyily" 50-60kmh tienoilla väheni selvästi. Hymyn saa myös huulille ohittaminen; sujuu meinaan melko sutjakasti. Kaiken kaikkiaan päivitys sujui erittäin näppärästi huikean asiakaspalvelija Ilkan kertoessa miten prosessi etenee. 10/10.
XC70 D5A AWD 215hp 2014
Ohjelmoinnin jälkeen ollut mukava vetää matkailuvaunua, liikkeelle lähtö on riepämpää, eikä pienissä ylämäissä vaihdu edes vaihde pienemmälle. Myös ilman perävaunua auto on selkeästi tehokkaampi. Polttoaineen kulutusta en ole paljon seurannut, mutta on se tainnut laskea: aikaisemmin ajotietokone on näyttänyt tankkauksen jälkeen jäljellä oleva ajomatka takissa olevalla polttoaineella maximissaan 1250 km. Nyt viime tankkauksen jälkeen näytti 1470 km. Ohjelma oli Riga stage 2